Spring naar inhoud

7 Handige Apps voor Kleine Ondernemers

Leestijd: 5 minuten

Apps kunnen jouw leven als ondernemer een héél stuk makkelijker maken. Wij hebben een aantal apps op een rijtje gezet die je kunt gebruiken om jouw bedrijfsprocessen te versnellen en meer tijd over te houden voor wat écht belangrijk is. 

#1: BTW-Alert

Een van dé handigste apps die iedere ondernemer op zijn telefoon zou moeten hebben is de app “BTW-Alert” van de Belastingdienst. 

Via deze app word je op de hoogte gesteld wanneer het weer tijd is om je BTW aangifte te doen. Hiermee verklein je de kans dat je te laat betaald en hiervoor een boete ontvangt. 

In de app kun je herinneringen instellen om de BTW aangifte te doen. Zo kun je precies zien wanneer het tijd is voor het doen van de aangifte. Ook kun je instellen wanneer je notificaties ontvangt. Handige app dus!

#2: Canva

De tweede app die iedere ondernemer zou moeten hebben is Canva. Althans, in ieder geval iedere ondernemer voor wie het belangrijk is om content te maken voor social media. 

Via de Canva app kun je razendsnel graphics maken voor jouw social media. Denk aan het maken van posts voor Instagram, Facebook of zelfs het maken van visitekaartjes en flyers. Met de Canva app heb je geen grafisch designer meer nodig om schitterende graphics te maken, maar kun je zelf in eenvoudig een mooi ontwerp maken.

Maar wat doe je dan als je toch niet zo thuis bent in grafisch design? Dan kun je de volgende app goed gebruiken…

#3: Fiverr

Fiverr is een handige app om in contact te komen met freelancers vanover de hele wereld. Hier kun je bijvoorbeeld in contact komen met Nederlanders die hun diensten aanbieden, maar ook mensen vanuit andere landen. 

Wat kun je zowel uitbesteden aan deze freelancers? Denk aan het maken van een logo, social media posts, videobewerking, animaties laten maken, powerpoints laten ontwerpen en… de lijst gaat nog wel even door!

Neem vooral eens een kijkje op de website van Fiverr, want wie weet zie jij direct iets dat je graag zou willen uitbesteden.

#4: Google Drive

Met Google Drive heb je altijd en overal toegang tot al je bestanden. Zowel op je computer, op je telefoon als via het internet kun jij voortaan je bestanden openen én bewerken.

Dit is handig wanneer je in de trein zit, ergens aan het wachten bent of gewoon “on-the-move” wil verder werken aan de projecten binnen je bedrijf. 

Niet alleen kun je hier Google Drive voor gebruiken. Ook kun je gebruik maken van Dropbox of Microsoft OneDrive.

#5: Trello

Deze app die hoort absoluut thuis in het rijtje apps die we aanbevelen voor kleine ondernemers. 

Waarom? 

Deze dienst kun je letterlijk voor alles gebruiken. Maar waar Trello voornamelijk voor wordt gebruikt is om de voortgang van projecten overzichtelijk te maken. Zo kun je kolommen aanmaken met “Te Starten”, “Bezig” en “Voltooid”. De kaarten die je onder iedere kolom zet kun je vervolgens erg handig verslepen.

Trello is een handige tool om dus de processen en de voortgang hiervan binnen je onderneming in kaart te brengen. Je kunt gebruikmaken van zowel de desktop versie als de app.

Wist jij trouwens dat wij bij JouwWeb al sinds het begin gebruikmaken van Trello?

#6: Later.com

Probeer jij een sterk merk op te bouwen op Instagram? Dat betekent dat je iedere week verschillende keren een post moet publiceren. Maar dat wil je toch niet allemaal handmatig doen?

Daarom raden we je aan om Later.com te gebruiken. Via deze tool kun je razendsnel en eenvoudig jouw social media posts inplannen op zowel Instagram, TikTok, Facebook, Linkedin en Twitter.

Door bijvoorbeeld maandelijks de tijd te nemen om jouw posts in te plannen, bespaar je enorm veel tijd en kun jij je bezighouden met de andere taken binnen jouw bedrijf. Ook dit is een app die we graag gebruiken bij JouwWeb.

#7: Microsoft To Do

Open jij je ogen in de ochtend en denk je:

“Oh nee… druk! Ik moet de administratie nog doen, social media posts maken, mijn producten inpakken én verzenden, het huishouden nog draaien én…”

Dan is het tijd om gebruik te maken van een To Do app. Een handige app die je hiervoor kunt gebruiken is “Microsoft To Do”. Door deze app te gebruiken kun je alle taken die je nog moet doen uit je hoofd halen en op papier zetten (althans… het scherm van je telefoon). 

Dit zorgt voor veel meer rust in je hoofd en hierdoor zal je sneller en efficiënter te werk kunnen gaan.

Conclusie

Welke apps raad jij andere ondernemers aan? Laat het ons weten in de reacties en inspireer andere ondernemers.

Maar om te groeien met je onderneming is het natuurlijk belangrijk om beter vindbaar te zijn online. Lanceer daarom vandaag nog vandaag jouw website of webshop via JouwWeb.

Maak nu de website van jouw cursus met JouwWeb!

4 responses to “7 Handige Apps voor Kleine Ondernemers

  1. De apps die ik aanraad:
    YouCut – hiermee kan je gemakkelijk video’s bewerken door er tekst op en muziek achter te zetten.
    Tankey – hiermee bespaar je op benzinekosten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *